Jak wypromować biznes – działania offline i online

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dobrze wypromowany biznes to połowa sukcesu w drodze do efektywnej sprzedaży i zysku. Istnieje mnóstwo sposobów reklamy, jednak kilka z nich jest szczególnie warta uwagi, gdyż mogą one przynieść najwięcej korzyści.

Wizytówki

Inwestowanie w dobrze wykonane wizytówki to jeden z najskuteczniejszych sposobów na rozwinięcie biznesu. Wyróżnij swoją markę, wybierając unikalny projekt, który odzwierciedla wartości i kreatywność Twojej marki.

Podobnie jak w przypadku wszystkich projektów nadruków, porównaj to, czego chcesz, z kosztami. Istnieje wiele tanich generatorów wizytówek. Ale jeśli masz na myśli coś wyjątkowego lub chcesz mieć możliwość wybrania określonego rodzaju papieru do wizytówek, możesz poszukać lokalnego projektanta i drukarni, która dostępna jest m.in. na stronie 4font.pl.

Pamiętaj, że Twoja wizytówka jest przedłużeniem Twojej marki, więc warto zachować spójność. Nie używaj innego logo, stylu czcionki ani kolorów niż tych, których używasz w swojej witrynie lub w pozostałych materiałach marketingowych (online i offline).

Kupony

Karteczki z napisem "sale"
(fot. Tamanna Rumee, źródło: unsplash.com)

Nie ma lepszego sposobu na budowanie lojalności wobec marki i rozpowszechnianie informacji niż atrakcyjne, angażujące promocje. Oferując kupony, programy lojalnościowe czy specjalne rabaty sprawiasz, że klienci poczują się uprzywilejowani, jednocześnie zwiększając liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż. Możesz nawet zaoferować bezpłatne okresy próbne, aby udowodnić swoim klientom, jak wspaniały jest Twój produkt lub usługa, i przekonać ich do dalszej współpracy.

Wybierz konkretną grupę demograficzną (np.osoby młode, matki, przedsiębiorcy) i daj im specjalny tydzień z rabatami. Współpracuj z innymi sklepami w Twojej okolicy, aby oferować rabaty, które działają razem.

Wykreuj własne wydarzenia

Gdy wyruszasz “w społeczność”, promujesz się wzajemnie z różnymi firmami. Tworzenie własnych wydarzeń w różnych społecznościach (lub poprzez wirtualne przesyłanie strumieniowe) może być świetnym sposobem na promowanie Twojej firmy. Jedną z głównych zalet planowania wydarzeń jest to, że może służyć zarówno jako inicjatywa informacyjna, jak i sieciowa. Będziesz mógł nawiązywać kontakty zarówno z klientami, jak i potencjalnymi partnerami, jednocześnie wspierając swoją społeczność, organizując lokalne wydarzenia.

Telefon z włączoną aplikacją Instagram
(fot. Hans Vivek, źródło: unsplash.com)

W rzeczywistości jest to swego rodzaju zwieńczenie większości Twoich innych tradycyjnych działań marketingowych. Możesz rozdawać nowe wizytówki, korzystać z promocji związanych z wydarzeniami, a nawet tworzyć nowe broszury lub rezerwować publikacje przeznaczone wyłącznie na to wydarzenie. Odkryj nowe sposoby tworzenia unikalnych i wartościowych wydarzeń, a nawet wykorzystaj transmisje na żywo, aby Twój event stał się również cenną inicjatywą cyfrową. Potykacze reklamowe mogą świetnie się sprawdzić w trakcie takich wydarzeń.

Stwórz bloga

Oprócz działań takich, jak stworzenie własnej aplikacji, w czym pomogą Ci specjaliści z Magento Development, pomyśl o stworzeniu własnego bloga.

Najważniejszym i najskuteczniejszym sposobem promowania swojej firmy w Internecie jest właśnie prowadzenie bloga, na którym można publikować i udostępniać wysokiej jakości treści, które regularnie dodają ogromną renomę Twojemu przedsiębiorstwu. Jest to zdecydowanie strategia długoterminowa i nie opłaci się z dnia na dzień, ale każdy przedsiębiorca musi zrozumieć, jak ważne jest przyjęcie tej metody marketingu online.

Pisanie bloga
(fot. NeONBRAND, źródło: unsplash.com)

Stworzenie godnego uwagi bloga w dowolnej branży nie tylko pomaga w zwiększaniu ruchu poprzez wzbudzenie zainteresowania Google, ale także prowadzi do tworzenia autorytetu. Jeśli możesz zostać autorytetem w swojej branży, przyciągniesz uwagę konsumentów, mediów i właścicieli firm. To z kolei przyniesie lawinę śnieżną, zwiększy autorytet, a ostatecznie – olbrzymie ilości widoczności i sprzedaży.

Docieranie do popularnych blogerów w Twojej niszy może być skutecznym sposobem promowania firmy w Internecie, zwłaszcza jeśli masz coś wartościowego do dodania do jednego z ich postów. Jeśli znajdziesz popularnego blogera, który często pisze o konkretnym temacie, mającym bezpośredni związek z Twoją pracą, może warto skontaktować się z nim i poszukać sposobów współpracy.

Świetnym sposobem na osiągnięcie tego jest oferowanie swoich usług jako gość blogera. Oczywiście będziesz musiał mieć dobre doświadczenie w przedstawianiu samego siebie i może być trudno znaleźć popularnego bloga, który pozwoli ci to zrobić, ale warto spróbować, jeśli w końcu uzyskasz post gościnny.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Luis Alvarez / DigitalVision / Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*